top of page

קצבת שירותים מיוחדים

זכאות לקצבה

לקצבה לשירותים מיוחדים זכאים גברים ונשים  מגיל 18 עד גיל פרישה המבוטחים בביטוח הלאומי וזקוקים  לעזרה רבה של אדם אחר בפעולות היום-יום (לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בבית והיגיינה אישית) במשק הבית או שהם זקוקים להשגחה מתמדת למניעת סכנת חיים לעצמם או לאחרים.

 

בנוסף, זכאי לקצבה גם מי שהוא אחד מאלה:

  • מי שמקבל טיפול בדיאליזה פעמיים בשבוע לפחות.

  • מי שהושתל בגופו איבר (כליה, לב, לבלב, ריאה, כבד) או מוח עצם מתורם זר –בחצי השנה שמיום  ההשתלה. מי שהושתל בגופו מוח עצם עצמי – שלושה חודשים מיום ההשתלה.

  • חולה אונקולוגי שמקבל טיפול רפואי, מתוך רשימת הטיפולים המופיעים בחוזר נכות 1926.

מי שנמצא במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, שירותי סיעוד או שירותי שיקום אינו זכאי לקצבה.

 

תנאי הזכאות

על המבוטח לעמוד בכל התנאים האלה:

 

  • הוא מבוטח בביטוח הלאומי וגילו מ-18 עד גיל הפרישה, והוא נמצא בישראל.

  • הוא מקבל קצבת נכות מן הביטוח הלאומי ונקבעה לו על ידי הביטוח הלאומי נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות (לעניין שירותים מיוחדים)

  • או הוא אינו מקבל קצבת נכות, אך נקבעה לו על ידי הביטוח הלאומי נכות רפואית בשיעור של 75% (לעניין  שירותים מיוחדים), ובלבד שהוא עונה גם על התנאים המפורטים בהמשך.

  • הוא אינו מקבל הטבות על פי הסכם ניידות, למעט מקרים המפורטים בהמשך.

  • הוא אינו נמצא במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, סיעוד או שיקום.

 

שינויים במבחן הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים

החל ב-1.4.2014 הוכנס שינוי באופן בדיקת הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים, כדי להרחיב את מעגל הזכאים.

 

מבחן ה- IADL

 

הזכאות לקצבה ושיעוריה נקבעו עד כה בהתאם למידת התלות של המבוטח בעזרת הזולת בפעולות היום יום שהן: ניידות בתוך הבית, רחצה, הלבשה, אכילה והיגיינה אישית, וכן בהתאם לצורך בהשגחה למניעת סכנה לו או לזולת.

 

כיום הזכאות לקצבה ושיעוריה נבדקים גם בהתאם לצורך בעזרה במשק בית: הכנת מזון, הפעלת מכשירי חשמל, אחזקת הבית, טיפול תרופתי, ביצוע קניות וסידורים מוסדיים וכספיים.

 

מסלול מהיר לבעלי מוגבלויות קשות

כדי להקל על אנשים עם נכות קשה ולקצר את זמן הטיפול בתביעותיהם, הוחלט על תהליך טיפול למבוטחים עם מוגבלויות קשות ב"מסלול מהיר".

מבוטחים עם מוגבלות קשה שייבדקו במסלול המהיר:

  • חולים במחלה ממארת הנמצא בשלבי טיפול אקטיבי במחלה או חלילה במצב סופני

  • חוליL.S. המקבלים טיפול ב RILUTEK-

  • חולים בשחפת קשה

  • מבוטחים בשנה הראשונה לאחר השתלות: כליה, לב, ריאות, כבד, לבלב או מח עצם

  • חולים במחלות קשות או זיהומיות, המקבלים טיפולים פעילים.

במקרים אלו יחליט הרופא בסניף אם מדובר במקרה של "מסלול מהיר", ואם נדרשת נוכחות של מבקש הקצבה לצורך קבלת החלטה. "התביעות במסלול מהיר" יקבלו עדיפות בטיפול, והביטוח הלאומי ישתדל לסיים את הטיפול בתביעה בתוך 30 ימים מיום קבלת התביעה.

שיעורי הקצבה

מי שזקוק לעזרה רבה בעשיית רוב פעולות היום-יום ברוב שעות היממה, או מי שזקוק להשגחה מתמדת – זכאי לקצבה בשיעור של 50% מקצבת נכות מלאה ליחיד –  1,095 ש"ח (החל ב- 01.04.2015).

מי שזקוק לעזרה רבה בעשיית כל פעולות היום-יום ברוב שעות היממה – זכאי ל-105% מקצבת נכות מלאה ליחיד –   2,452 ש"ח (החל ב- 01.04.2015).

החל מאפריל 2015, הוגדלה קצבת שירותים מיוחדים למי שזקוק לעזרה רבה בעשיית פעולות היום יום, לשיעור של 112%- תוספת של 153 ש"ח וזאת בעקבות העלאת שכר המינימום.

מי שתלוי לחלוטין באדם אחר בעשיית כל פעולות היום-יום בכל שעות היממה – זכאי לקצבה בשיעור 175% מקצבת נכות מלאה ליחיד –  4,115 ש"ח (החל ב- 01.04.2015).

החל מאפריל 2015, הוגדלה קצבת שירותים מיוחדים למי שתלוי לחלוטין בעזרת הזולת לשיעור של 188%- תוספת של 285 ש"ח וזאת בעקבות העלאת שכר המינימום.

נוסף על הסכום הבסיסי של הקצבה משולמת תוספת לקצבה:

למי שמקבל קצבה לשירותים מיוחדים בשיעור של 50% – 306 ש"ח (החל ב- 01.01.2017).למי שמקבל קצבה לשירותים מיוחדים בשיעור של 112% – 624 ש"ח (החל ב- 01.01.2017).למי שמקבל קצבה לשירותים מיוחדים בשיעור של 188% – 930 ש"ח (החל ב- 01.01.2017).

 

משרדי מתמחה בניהול תביעות למול הביטוח הלאומי, עו"ד יניב ולטפריינד הינו בוגר תואר ראשון ברפואת חירום ובעל הכשרה רפואית מעמיקה, הנכם מוזמנים לפנות ולהגיע לפגישת ייעוץ על מנת לברר את זכאותכם.


0 views0 comments
bottom of page