top of page

כללי הזהב להתנהגות לאחר תאונת דרכים

עברתם תאונת דרכים, האדרנלין בגוף משתולל, מרגישים בלבול, התרגשות ותחושת חוסר אונים, מה עושים עכשיו? זו השאלה שכל נפגע בתאונת דרכים שואל את עצמו.במאמר הקצר, ריכזתי עבורכם את כללי הזהב להתנהגות לאחר תאונת דרכים:

1. ראשית יש לרשום את פרטי הרכב השני שמעורב בתאונה, במידה ומדובר בתאונה בה מעורבים מס' כלי רכב, יש לרשום את פרטי כל הרכבים. לא לשכוח לרשום את סוג הרכב, שם הנהג, פרטי בעל הרכב , חברת הביטוח ומספר הפוליסה.

2. במידה ויש עדים לתאונה, רצוי לרשום את פרטיהם.

3. יש להתפנות, מידית, ובמידה שאי אפשר בסמוך ככל האפשר למועד התאונה לבדיקת רופא, במידה והגיע אמבולנס למקום התאונה, מומלץ לא לסרב לפינוי לבדיקה במיון.

4. חשוב ביותר למסור לצוות הרפואי שהייתם מעורבים בתאונת דרכים, ולוודא כי הדבר נרשם בדו"ח הרפואי, במידה ומדובר בתאונה במסגרת העבודה, חשוב לציין עובדה זו בפני הצוות הרפואי.

5. יש לוודא כי בטופס הרפואי נרשמו כל תלונותיכם, לרבות הגבלות בתנועת אברים, כאבים בחלקי גוף שונים וכו'.

6. במידה והופנתם לקבלת טיפולים רפואיים נוספים כגון טיפולי פיזיותרפיה ו/או ריפוי בעיסוק וכל טיפול אחר , חשוב ביותר לבצע את הטיפולים ולקבל דו"ח סיכום טיפול/ים

7. חשוב ביותר לשמור תיעוד של כל מסמך רפואי ו/או מסמכים וקבלות המעידים על הוצאות שהוצאתם בגין התאונה, לרבות, תשלום על ציוד רפואי/שיקומי, הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים, הוצאות בגין עזרת צד ג', כגון מטפלת או סייעת וגם לשמור תעודות חופש מחלה של בני זוג או בני משפחה שנאלצו לסעוד אתכם במהלך תקופת ההחלמה.

8. לאחר התאונה, יש לגשת לתחנת המשטרה על מנת לקבל אישור משטרה על קרות התאונה, טרם ההגעה לתחנת המשטרה וודאו כי ברשותכם: אישור על קבלת טיפול רפואי, תעודת ביטוח חובה תקפה למועד התאונה, רישיון נהיגה ורישיון הרכב, במידה ונפגעתם כהולכי רגל, מסרו את פרטי הרכב הפוגע.

9. וודאו כי בטופס שנשלח אליכם בדואר או נמסר לכם במקום, כל הפרטים שמסרתם נכתבו כפי שמסרתם אותם.

10. יש להודיע לסוכן הביטוח שלכם על אירוע התאונה. יש לעשות זאת רק לאחר היוועצות עם עורך דין שמתמחה בטיפול בתאונות דרכים, אשר יטפל בתביעה וינחה אתכם מה לרשום בטפסי התביעה.

11. חשוב ביותר, אין לדבר עם חברות הביטוח או כל נציג מטעמם, לרבות חוקרים מטעמם (אשר במרבית מקרים עובדים במסווה) ואין לחתום על שום מסמך, טרם קבלת סיוע משפטי, ברבים מהמקרים חברות הביטוח פונות לנפגע בהצעות לפיצוי לסילוק התביעה, ברוב המקרים הפיצוי שמוצע אינו משקף כלל את הנזקים שנגרמו לנפגע.


0 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page